Sunday, May 04, 2014

Tidur Selamanya

Aku tulis lagu ni untuk Allahyarham Ezu yang bertemu kekasih abadi dia pada 2 Mei 2014-- menghidapi kanser tulang tahap empat.

Ezu, kau adalah pendengar setia setiap mahu aku. Kau janji dengan aku nak pulih dan tetap bersama aku dalam payah kau mengharungi kesakitan ni kan? Aku semacam tak dapat terima hakikat, dengan rasa yang memberat untuk relakan kau terus berangkat.

Tenanglah di sana Ezu. Moga kau tetap dalam hati setiap manusia dan kenangan antara kau dengan aku takkan pernah terpadamkan.

Kau tetap terpahat, sahabat.



Tidur Selamanya

verse 1
Di manakah kau berada
Janganlah berdiam saja
Sahutlah-- hilangkan gusar aku
Lihatlah langit sedang mendung kelabu

Mata berhentilah berkaca
Sebak pergilah dari jiwa
Cukuplah khabar berita--
Kau sudah terbang ke sana

verse 2
Masa tolonglah membeku
Aku terlalu ingin tahu
Adakah dunia sedang menipu
Katakan yang kau sedang enak beradu

Janji masih banyak
Janganlah kau nyenyak
Waktu belum senja lagi
Kau sudah bertemu Ilahi

chorus
Tidurlah selamanya
Tenanglah kau di sana
Dunia ini perit kau tempuhi
Berangkatlah kau pergi

bridge
Benar-- aku sedar
Walau teramat sukar
Aku harus akur
Lenalah lenalah lenalah-- sayang tidur

"Manakan daya kita bertemu
Saat kau sudah diseru
Bertamulah kekal dalam kalbu
Aku juga bakal turutmu--"

Tidur selamanya.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"