Saturday, December 31, 2011

Again

Can we start it all over again?

I'm so sorry. Aku rasa kita mulakan semua daripada awal. Aku terpaksa delete semua post-post yang lepas. Aku rasa terlalu berdosa dengan kehidupan sendiri dan aku perlu bergerak ke hadapan. Melarikan diri daripada realiti yang sudah menjadi sejarah.

Maafkan aku Iz. Kau terlalu bermakna. Tetapi aku perlu padamkan semua kisah antara aku dengan kau. Sebab kita dah terlalu menyimpang daripada asalnya kehendak kita-- berjaya.

Beri aku tempoh tiga bulan ini untuk hilang daripada kamus hidup kau-- sekurangnya kalau tak mampu, kita jangan lagi bersua. Habis-habiskanlah episod lama yang sangat menakutkan itu.

Aku rasa, dengan pilihan yang aku tinggalkan kepada kau, kau akan kekal dengan dia selama mana masih ada lagi kasih dan sayang. Aku tahu "The Lucky Y" boleh jaga kau lebih baik daripada aku.

Kita kena korbankan sesuatu yang kita sayang untuk kebaikan mendatang, kan?

Aku harap perjalanan aku sepanjang tahun 2012 nanti akan mudah dan aku dah tak fikir apa dah. Aku memang nak keluar dari tempat ni. Dah tak nak berada dalam takuk yang sama. Sebab memori-memori yang sebegini akan terus memakan diri aku. Entah tak tahu apa akan jadi pada aku kalau aku terus hidup macam ni.

Sakit itu menyembuhkan setiap luka lama. We need to face this phase. Kalau berterusan, apa masa depan yang kita ada selain mengharap kepada sesuatu yang takkan cerah selamanya?

Perjalanan masih panjang untuk kita lalui. Aku berharap result SPM aku tak seteruk yang aku bayangkan. Aku memang betul-betul letak harapan yang tinggi untuk lupakan semua benda dekat sini. Kalau terpadam sekali pun ingatan, aku sanggup.

Aku mulakan catatan yang baru ya?

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"