Sunday, September 28, 2014

Rela

segenapnya
dizarahkan
lalu dicantum-satunya
didekatkan.

sedikit asa tak pernah tercukupkan
walau batasnya dihanyir-lumurkan
tetap ditahan
diakukan.

aku tak tersembah
tak terpuja
hebat-ajaib-pintar
kerana Tuhan; Allah
yang berhak mencampak rasa
mengurung-jaga jiwa disangkar

dilihat susuk rangka
diterkurangkannya
--dipasangkan
mohonnya aku sekarang; di depan

bila cerita tak lagi terlayan
--agungkanmu bukan hiasan
bila arus tak terderas-luncurkan
--alirkanmu walau berpedihan

dikehinaan aku--
Berserah-pinta
agar diperkenankanMu
jika benar dituliskan dia haknya
--aku

rela.


ni bukan daripada apa hasil yang aku lahirkan. ini adalah permintaan anep buat kiena sebesar mana dia mahukan dia.

aku tulis berdasarkan apa yang dia rasa waktu itu untuk luahkan pada cinta dia.
aku jadi mahu mereka tahu-- kalau dalam setiap hubungan itu susah jangan menangkan kalah.
ingat kembali setiap manis pertama dulu. sedangkan lidah lagi tergigit.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"