Friday, February 26, 2016

Nightmare

Kebelakangan ni aku selalu bermimpikan benda-benda yang aku rindu di alam nyatanya. Juga banyak bermimpi tentang kematian. Sehingga setiap pergerakan di alam nyata adalah terbatas. Yang telah lama tidur pun terjaga dalam mimpi tu.

Aku takut untuk beritahu orang lain dan aku takut untuk mengiyakan setiap kematian yang wujud dalam mimpi aku semalam-semalamnya. Moga-moga ia tidak.

Sepanjang semester break ni banyak aku bersama keluarga. Buat kerja yang sama macam tahun lepas tetaapi kali ini dengan lebih teliti dan fokus. Tak terabai macam tahun lepas masa-masa genting emosi. Alhamdulillah, semua berjalan lancar dan aku dapat buat semua kerja dalam keadaan tenang.

Emosi stabil. Tak terganggu. Walaupun mimpi-mimpi tadi memakan aku di alam mayanya. Tapi tak terusikkan sedikit pun aku sekarang.

Cuma semalam, aku termimpikan kesemua tentang dia, dia dan dia. Sangat menakutkan bila dia meninggal. Dalam mimpi tersebut aku hanya mampu menangis dan berteleku di atas permukaan tanah kubur dia. Sungguh takut dan bersalah aku.

Betul, mimpi itu bayangan dan mainan tidur. Aku minta dan harap semua tu tak betul. Aku harap tak ada apa-apa. Atau sebenarnya aku rindu dekat dia yang teramat? Tak mungkin.

Perancangan selama beberapa bulan lepas bagi bulan Februari ni banyak tak menjadi atas beberapa sebab. Sungguh-- Dia sebaik-baik perancang dan penentu.

Takpelah kalau tak ada rezeki yang aku impikan sekarang, esok atau lusa mesti ada. Takkan ke mana. Sabar kan lebih baik?

Thanks sebab masih berada dekat sini.


Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"