Saturday, June 16, 2012

Masscomm Class C Jun 2012 - April 2015

I got no chill bro.

Dah beberapa minggu lepas Minggu Destini Siswa (MDS), dan class pun dah bermula. Aku macam takut pada mulanya nak bermula. Ya lah, macam-macam perangai aku akan jumpa. Satu je yang aku harap, takde yang perangai macam dulu masa sekolah. Serious, sumpah tak nak dah. Serik.

First day, aku dah sesat cari class. Punyalah besar kampus nak menapak pergi cari class. Nasib baik ada senior yang baik hati tolong beritahu dekat mana class Blok Y. Mampus nak cari macam orang gila. I owe to her a lot!

Sampai class, aku ingat aku je yang sesat, rupanya ramai jugak. Aku pilih untuk duduk dekat dua barisan dari belakang (dah itu je tempat yang tinggal). So, our first class was BEL. Tak tahu dia singkatan daripada apa, tapi yang pasti itu adalah English class.

Macam biasalah, adat dekat mana-mana pun, kalau dah namanya first class ke first meeting ke apa lah yang first tu kan, mesti ada ice-breaking. Yeah, ada yang macam Tasha Shila lah apa lah okay. Aku baru nak kenal je semua orang. Chill banyak lagi masa aku ada dekat sini. 3 tahun tu cukup lama untuk aku kenal semua budak class aku. LOL.

Habis class, I decided to hang out with Wanie (rock gila perempuan ni) & Ayu (mek klate). Gigih berjalan pergi ke luar kampus. Lunch dekat sana. Gembira gila sebab dah jumpa kawan (selain dari kawan kolej).

I'm so happy! Ini adalah perasaan aku setelah berjumpa dengan semua alien yang berada dalam kelas aku ini. Semua bertukar jadi yang tak terduga. Aku berjumpa dengan manusia-manusia yang akan memenuhi ruang hidup aku selama enam semester atau tiga tahun ini.

Aku tak tahu siapa yang akan menjadi kawan dan lawan. Aku tak tahu siapa yang bakal berada sehingga ke pengakhirannya dan aku tidak pasti siapa yang akan menjadi yang paling bertahan dalam hidup aku sampai ke akhirnya.

Harapan aku cuma satu-- aku yang berjaya sampai ke akhirnya dan terus menempa setiap nama di sini.


Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"