Tuesday, November 11, 2014

Sedayanya Demi Mentari

menemui november,
aku ingin khabarkan--
aku sedang berusaha pada satu yang sia sia.

aku cuba hendak balas jasa mentari tanpa pada tahu kenapa sebabnya.
aku sedayanya usaha agar ke tanah mahsuri tidak tertunda dan seluruh sukarelawan dapat serta.

aku pinta pada sahabat aku-- agar bisa mentari turut sama sertai minggu orientasi nanti.
walau sebenarnya kalau turutkan sahabat aku dia tak terbolehkan. tapi aku mohonkan.

sebab aku mahu dia tahu--
dia seorang ketua. untuk dia kenal dan lihat pimpin di bawah dia. aku mahu dia jadi lebih dari dia dulu-- malu.

hanya itu sahaja yang aku mahu.


tapi lagi, mentari kata dia tidak mahu ke tanah mahsuri. 

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"