Sunday, November 16, 2014

Tanah Mahsuri

menemui november,
aku ke tanah mahsuri-- sang helang gergasi.


dua belas november 2014

aku sedang di dalam A-- tunggangan kecil-laju si merah.
sewaktu aku berpejam mata, aku tersedar bila mentari menyanyi.
aku tak pernah dengar sebelum sebelum ini.
tidak kurang lebih untuk "Cinta Tak Pergi" sebelum A si merah menyimpang ke destinasi Alor Gajah.

malam ini, kami meluncur ke tanah mahsuri. dia di belakang dengan kawan dia. itu sahaja.


tiga belas november 2014

aku mula rasa janggal. aku di dalam satu ruang rehat dengan dia dan yang lain. tapi perasaan yang janggal lebih membinakan rasa untuk menjauh.

aku sedang cuba untuk jauh dari mentari sekali lagi.


empat belas november 2014

sekali lagi mentari di berhampiran aku. satu van. satu bot. satu kumpulan.
aku mau jauh tapi aku tak termampukan.

tapi mentari mampu untuk jauh dari aku.
cukup mampu.

dan aku cuba sekuatnya jauh dari dia dan tidak langsung berpetah. aku tak mau ganggu mentari dan aku sedang bercelaru. sekian.


lima belas november 2014

selamat jalan tanah mahsuri. sekali lagi kau binakan perasaan untuk aku membenci. terima kasih tanamkan aku dengan sumpah benci itu.

mentari, aku sudah mula belajar benci. demi baik kau.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"