Saturday, December 27, 2014

Sempurna Dua Puluh Mentari

aku tak pernah berasa sempurna dalam setiap masa yang aku mahu dia jadi sempurna.

sekuat mana aku berusaha sekali pun-- takkan pernah tertunaikan. sungguh.

aku berusahalah sekuat mana pun;
takkan pernah tertunaikan. sungguh.

tapi perancangan sendiri aku dalam masa beberapa bulan dan hari ini tak tergugah walaupun ada masa masanya aku jatuh patah hendak mau teruskan.

sempurna,
yup. sempurna semua seperti yang terancang untuk berdamping dengan malam malam terdahulu. walau sukar untuk melunaskan setiap satu persatunya.

hari ini, genap bulan dan hari untuk aku melangkah pergi tinggalkan segala nista yang pernah beraja untuk memiliki.

semoga kelam semalam berkubur.

sempurna dua puluh tujuh disember dua ribu empat belas.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"