Wednesday, December 31, 2014

Terbanglah Mimpi

terasa baru semalam
kau datang senyum; kirimkan salam
menghibur hati paling dalam
untuk tidak lagi terpendam

hari ini aku buka mata
rasa seperti tak terdaya
untuk terima segala nyata
kau tidur selamanya

di mana mahu aku dengarkan suara
pada siapa untuk aku hamparkan rasa
kau pergi jauh; tinggalkan dunia
walau aku meronta; takkan kau di depan mata

masih ingat baris ayat pertama
tiap kali aku di gugah hina
kau bisikkan kata membina
untuk hilangkan rasaku yang hiba

terbang yakin sayangku
ikuti arah arus mimpimu
hidup di dalam imaginasimu
dan aku mahu semua itu adamu

segalanya hancur musnah
impian sayapku patah
kau pergi takkan bertoleh arah
yang cuma kau tinggalkan sejarah

takkan tumbuh lagi
hilang takkan berganti
sedarkan aku ini
terbanglah mimpi.


Untuk allahyarham Along Faiz Aiman yang bertemu Ilahi pada 29/12/2014 dihanyutkan bah banjir terburuk dalam sejarah. Damailah Along.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"