Friday, June 26, 2015

Can I Restart?

Hari-hari rasa macam makin tak berguna. Although macam nampak happy tapi tak. Rasa kosong yang macam biasa selama ni. Kau faham rasa kosong? Bukan aku nak salahkan tuhan sebab aku tak buat apa yang wajib dia suruh tapi aku betul-betul rasa lain lagi.

Fikir mati? More than everyday aku fikir yang aku akan mati macam mana suatu hari nanti. Aku sekarang pun dah mati. Seolah merasa mati sebelum mati. Aku dah mati untuk berada dalam dunia sendiri. Tuhan pasti tahu macam mana aku maksudkan apa mati aku itu sebenarnya.

Tapi aku rasa kosong dan mati sekarang tak seteruk aku rasa tahun lepas. Perasaan yang terlampau kosong dan tak mampu hidup. Tahun lepas terlalu sakit untuk rasa kosong yang berpanjangan sepanjang bulan puasa. Cukuplah.

Malam ni aku dah fikir. Aku nak mula semula. Simpan semua yang lama dan fikir macam nak deactivate all social media. Entah lah. Sebab aku rasa dah tak betul. Rasa bahagia tu kejap dan pergi balik selepas itu.

Ini karma atau sebetulnya kifarah. Apa yang aku bagi-- ini yang aku dapat dan tak perlu pertikaikan lagi kalau memang betul aku sakitkan hati orang; inilah balasan tuhan terhadap aku. Padan muka sendiri,

Sudahlah. Bergantung asa untuk sesuatu yang takkan pernah dapat lagi. Sesuatu yang takkan pernah ada untuk kau. Bercukuplah atas segala manis sementara. Dia tak pernah tahu mahu kau. Berhentilah dan...

Can i restart it all over again?

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"