Friday, September 04, 2015

Indah Mimpi: Catatan Bertulis



Catatan yang dikumpul dalam satu buku dengan tulisan tangan sendiri dijadikan sebuah rujukan sepanjang perkenalan dengan manusia ini. Yang menjadi watak penting dalam tahun 2015-- wujud di sebalik tabir pembikinan segala macam hal.

Sebaik sahaja buku catatan yang lama sudah pun siap di tulis-- aku simpan dan mencatat di buku yang baru. I'm glad to wrote in it. Setiap hari rasa berbunga dan mekar.

Sebenarnya semua salah. Aku membikin kaca di dalam hati setiap hari. Dan setelah habis aku siapkan menaranya-- dia datang memecah-lumat sampai tak tercantumkan semula.

Yang masih ada setiap kenangan aku dengan dia adalah cuma cebisan halus kaca yang melukakan setiap kali mengingat peristiwa yang aku sangka manis. Bodoh. Macam tu lah aku.

Jadi apabila sampai ke catatan yang terakhir-- aku terfikir untuk menghadiahkannya kepada si tuan punya badan. Supaya dia tahu betapa hancur aku dibuatnya.

Aku balut dengan penuh cermat sebelum aku melangkah pergi meninggal dia dengan penuh tanda tanya malam itu. Bertentang mata berpuluh kali tetapi seakan tak pernah kenal sekali pun. Aku kirimkan catatan tersebut dan hadiahkan juga dia satu '10 Tahun' sebagai kenangan yang dia perlu tahu aku pernah sakit sebab dia dan dia bagi semangat untuk aku bikin duit dengan zine ni.

Indah Mimpi aku-- cuma sekadar palsu.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"