Monday, August 01, 2022

The Reasons Why: i fall for you.

Yup, that’s the title of this post. And you might already know what’s in it.

Masa aku tengah tulis diari ni, aku tengah duduk sorang-sorang— layan movie sorang-sorang. Langsung tak fokus sebab aku asyik terfikir, dekat mana salahnya? Atau sebenarnya, kenapa jadi macam ni?

Dan macam biasa. Tak ada satu pun jawapan yang boleh dirungkaikan.

•••

It was a wonderful moment throughout beautiful months, being accompanied by someone who you think that they always, always, and always be on your side. Be by my side.

Yang bila kau rasa satu dunia tak masuk akal, kau ada dia. Kau ada tempat untuk melepaskan beban yang memberati tubuh kau. Dia boleh buat kau rasa gembira tanpa perlu dipaksa.

Aku tak tahu, macam mana nak mendefinisikan situasi dia— sebab bagi aku, apa yang ada dan terjadi antara setiap mata yang bertentang tu buatkan diri aku rasa terlalu tenang dalam dunia tanpa sempadan.

Batas yang tak lagi wujud dan membina berjuta harapan setinggi pencakar langit. Ya—

I think, I fall for you.

I fall for you— not because I needed you.
I fall for you— not that I wanted someone to love.
I fall for you— not that just to make me happy.

I fell for you;
Because you showed me what it is like to feel valued. To put out whatever things we feel and get the same in return. And you make me feel like what we see in the movies or any series.

Except, I never thought that I would experience it.

Semuanya— tentang setiap masa yang kita habiskan dengan seluruh isinya. Berdua, tanpa wujud sebarang prejudis. Walau hanya borak kosong.

Aku tak habis fikir macam mana dalam seluas galaksi dan berjuta manusia dalam dunia, aku akan jumpa dan berada dalam hidup kau. Macam sakti kita saling menjadi logik. Segalanya jadi tanda tanya.

Tentang bagaimana semudah itu.
Tentang bagaimana menerima aku.
Tentang bagaimana melintas seteru.
Tentang bagaimana sepantas jitu.

Masih tak terjawabkan.

Maybe… all the reasons why—
I fall for you. Because I’m a fool. A fool for you. And only fools fall for you.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"