Thursday, August 22, 2013

Mentari Untuk Laila - 22 Ogos 2013

aku ternampak kau
ya itu kau!

tunggu sekejap mentari
aku sedang berlari
datang dekat menghampiri

aku ingin menerpa-sua kau
walau aku tahu nanti galau.

nanti,
aku rasa janggal
aku tak terbiasakan seperti selalu

mentari kau diam jua
apa mampu aku teruskan bicara?

baru aku sedar benar yang nyata
sebenarnya kau beza fantasi dan nyata
kau langsung tak tertolehkan aku
seakan aku sedang kaku
sambil menguih batu

lupakan keakraban kita
sewaktu bercanda
saban malam lalu
sedang waktu kita rehat tuntut ilmu

mentari,
kita tak selari
jarak matahari-bumi
menjadikan kita lupa semua mimpi.

laila malam
kau sinar mentari

jelas sudah-- mentari tidak untuk laila.
tidak.



ditulis sebagai mengingati seseorang
aku tahu dia takkan tahu
dan aku tahu dia takkan pernah baca.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"