Wednesday, September 04, 2013

Sinar Yang Aku Takuti

Sinar itu dilitupi dirinya berwarna merah jambu, biru dan kuning. Masih ingat aku menegur. Malu berkata. Namun bagaikan inginnya di hati.

Tertarik aku bila ia memberi isyarat yang sendiri aku mengerti. Tetapi benarkah hijau tandanya? Selalu aku memberanikan diri untuk mengejarnya. Menanti setiap subuh untuk memberi ucapan selamat. Semua takku bayangkan hanya sinar itu.

Lama-kelamaan, engkau menjauh. Menjauh mungkin kerna aku yang salah. Mungkin juga sinar itu hak miliknya sudah ada. Aku bodoh. Dari waktu rehat itu, kita kembali dan aku tahu kau ada lagi. Sinar pancarnya engkau seakan bermain hati. Matamu berkata-kata. Menarik perhatian aku untuk membaca lirikan matamu.

Sayangnya aku sudah tidak inginkannya kerana engkau berpura memberi harapan. Biar aku bertindak kaku di hadapanmu agar aku tidak menaruh segenggam apapun rasa walaupun tersisa secebis.

Meledakkan rasa di siang hari? Cukup mengerikan kerana sinar yang aku takuti itu mampu berubah.

Pergilah.


Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"