Monday, September 09, 2013

Serentak

Sejak semalam, aku rasa akan ada yang tak kena lepas aku dapat peluang jadi emcee dekat event fakulti business, Voice of Siswa. Banyak kali jugaklah aku terbayang-bayang apa yang akan berlaku. Tapi, siapa tahu yang semua benda tu just mainan fikiran aku je. Jangkaan aku ni bukan boleh pakai sejak dua menjak ni.

Aku cuba chill walaupun sebenarnya... okay tak. Aku okay.

Most of the time lepas dua benda yang aku dah lalui sebelum ni, lebih kurang sama je patern-nya, jadi aku ambil keputusan untuk tak lagi menaruh harapan dengan sesiapa. Dengan kau aku selesa berkawan, dengan kau pun aku okay je nak berkawan. Semua orang kawan.

Maka, tibalah hari yang penuh dengan debaran yang tak tahu sebab apa. Sampai dekat Padang Kawad, terus ke khemah organiser. Lepas dah diberitahu apa semua plan malam tu, then terus buat kerja. Setakat awal ni, masih belum ada apa-apa yang boleh buat konsentrasi tu terganggu.

Aduh, partner aku seorang ni bercakap macam machine gun tak berhenti. Bukan main aktif habis satu kawasan Padang Kawad tu pergi berjalan bawa mic. Agaknya kalau mic wireless tu boleh guna jalan satu kampus ni, mahu agaknya ke bilik budak, ke office Polis Bantuan dia pergi.

So, sampai dekat khemah student, partner emcee aku yang perempuan ni bukan main ghairah lagi tanya soalan apa. Dan, dari situ, satu lirikan mata tepat terus tertancap pada aku. Shit, macam manalah aku boleh tak sedar kau ada dekat situ. Macam manalah aku boleh tak perasan. Bukan main lama aku berdiri macam orang gila dengan perempuan ni. Fuck.

Aku terus tukar topik perbualan serta merta tarik partner aku naik ke pentas. Kalau dia still tak nak naik, aku heret je tudung dia dari belakang seret naik atas pentas. Nasib baik dia macam faham sign aku tukar topik.

Masa tengah aktiviti lain sedang rancak berjalan, aku terus ke gerai Abang Am tengok apa yang boleh di beli nak makan. Aku main redah as always terus masuk ikut belakang. Kak Watie tanya nak makan apa, sambil-sambil tu tolong jugak diorang berdua dekat situ.

"Ah, bang manis, nak air satu."

Aku terus terpandang sebaik sahaja dengar suara tersebut. Tuhan, kenapalah semua orang nak ada dekat tempat ni. Senyuman diberikan tanda aku macam hormat dengan keputusan dia dulu. Duit dihulurkan.

"Multitask teruk eh? Emcee lagi, jual air lagi."

Gelakan tak berapa nak ikhlas aku tu menunjukkan aku tengah busy bungkus air dekat orang lagi. Sebaik batang hidung dia dah tak ada dekat situ, aku beritahu Abang Am dengan Kak Watie nak beredar. Karang entah siapa lagi nak jumpa bersembang tengah bungkus air.

Dalam cepat nak lari ke khemah itulah, dia ni pulak datang dari tepi. Kulit dia yang putih di tambah suluhan spotlight tu lagi buat aku macam terpana sekejap. Dia tersenyum sambil selak sedikit rambut dia. Cepat-cepat lagi aku berlari ke khemah. Tak boleh layan perasaan, tak boleh layan perasaan. Banyak kali aku cakap dalam hati.

Aku terlupa yang ni event budak business. Memang tiga-tiga ni serentaklah ada dalam satu tempat. Fuck my life.


Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"