Thursday, October 31, 2013

Day 1 - Movement

Sebuah langkah aku lakukan.
Anjakan paradigma dalam saujana mata memandang.

Celiknya matahari aku hari ini, menyaksikan sekali lagi permulaan dan peluang untuk kesekian kalinya hidup aku. Namun, aku tak jangka bahawa kerana semalam aku jatuh sakit sekali lagi. Gejala virus batuk, selsema dan demam mula hinggap pada tubuh keding aku. Semalam selepas menekan butang "SEND", seluruh tubuh tak selesa. Tindakan aku nekad menyah aktifkan semua akaun kecuali blog dan BBM. Ahhh, aku tak ambil peduli. Setelah apa yang berlaku, aku harus melangkah.

Memenuhkan hari pertama ini dengan memulakan rutin seperti biasa. Setelah itu, aku buka YouTube dan menari laju jari jemari di atas papan kekunci menaip nama-nama perubahan ikon yang aku minati. Aku melihat segala bentuk persepsi mengenai mereka.

Semua ikon aku minati, aku lihat langkah mereka ambil. Tak salah aku mencontohi mereka untuk melangkah jauh. Lupakan mimpi semalam dan melangkah ke hadapan. Alhamdulillah, semua berjalan lancar di hari yang pertama.

Menanti esok pula.

"Sebagai Teman - Dato' Siti Nurhaliza & Krisdayanti" berputar ketika entri ini di tulis.




Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"