Sunday, November 03, 2013

Day 3 - Plan

"Sesungguhnya Allah itu adalah sebaik baik perancang daripada segala perancang."

Aku hari ini hanya mampu merancang namun takdirnya nanti akan ditentukan Allah SWT. Desakan lalu mengajar aku untuk sekali lagi merancang sesuatu yang lebih terperinci dan terurus. Plan yang teratur perlu di susun bagi mendapatkan hasil yang baik.

Alhamdulillah, kesihatan aku makin pulih. Tinggal berbaki sisa-sisa mungkin. Dalam catatan Day 3- Plan ini aku berasa amat malas sekali. Kerana perancangan yang aku lakukan kali ini tidaklah perlu aku nyatakan di sini.

Perancangan yang belum mencapai 100% kemantapannya perlu dikaji dan dilihat keampuhan plan tersebut mengikut peradaran masa sekarang. Sulit untuk kita gunakan method lama di dalam fenomena baru kecuali ia di beri nafas baru. Method lama buat masa kini adalah sebagai pencetus serta pemangkin idea baru.

Tak mungkin berpaling lagi. Aku takkan berpaling ke belakang selagi ia tidak menuntut aku untuk menjengahnya. Selagi aku mampu melihat ke hadapan aku akan teruskan dalam perancangan aku. Aku masih di beri peluang kedua. Sentiasa di beri peluang kedua tetapi aku tidak pernah manfaatnya dahulu. Kini aku perlu membuat dan membaik pulih sistem perancangan lama kepada yang lebih terperinci, teratur dan memastikan aku mengikutnya.

Takkan aku biarkan peristiwa "Sudah terhantuk baru terngadah" lagi. Takkan aku bisa seperti "Hangat hangat tahi ayam" lagi.

"Melayu mudah lupa." Tun Dr. Mahathir.

Aku mungkin seringkali lupa. Tetapi kali ini tidak. Aku berjanji! Sebuah perancangan besar kala ini. Juga memerlukan tindakan yang besar.

Tersenyum sinis membayangkan Aaron Aziz dengan iklan dia tu. Well I'm full ketika ni menikmati Maggi Big Kari.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"