Sunday, November 03, 2013

Day 4 - Comeback

Semua yang membuat istilah "comeback" akan membawa sesuatu perubahan. Jadi aku bagaimana?

Tunggu nanti. Aku cuma comeback dari berkabung sahaja. Aku mula aktifkan segala laman sosial. Termasuk juga dengan memuat naik satu gambar di Instagram.

Shila Amzah comeback dengan imej dia. Macam tu Miley Cyrus. Lupakan. Jadi? Aku kena tunjuk sesuatu kepada mereka nanti. Dalam masa yang singkat apa yang aku telah lakukan? Di dalam catatan Day 4 - Comeback ini aku takkan beritahu.

Aku memungut kata-kata kejatuhan aku. Aku cuba mengemis kata-kata kesat daripada semua. Aku tagih semua. Untuk aku bangkit. Aku cuba kembali. Kembali dengan sesuatu yang baru. Bukan Aku. Lihat sahaja nanti. Kita tengok nanti siapa yang akan jilat balik cacian dia tu.

"Kamu kaji balik kenapa jadi macam tu. Hanya kamu tahu kenapa kamu jatuh." - Kak Long, 2013.

Kali ni aku perlu sedar aku jatuh dan bila aku naik aku harus celikkan mata sentiasa serta berwaspada.

Nantikan tindakan aku.

"Kelantan 2012 Juara, Pahang 1992 Juara. Aku bakal juara sebentar sahaja lagi." Menyaksikan Piala Malaysia 2013.

Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"