Wednesday, April 09, 2014

Indah Sakura Kota Lendu

Pelbagai musim berlalu. Kota Lendu bagaikan melalui pelbagai musim bukan seperti biasanya.

Hujan dan Kemarau sudah sinonim iklim dengan Malaysia. Tetapi kali ini, musim sejuk, jerebu, kemarau dan bunga mewarnai Kota Lendu sekian kalinya.

Indah warna sakura. Indah mekar meliar pada pandangan mata. Kagum dan teruja menyingkap waktu ini dengan persekitaran baru. Indah memang indah.

Saat mekarnya bunga bak sakura, Kota Lendu sedang sunyi dalam peperiksaan akhir semester. Makin memuji keindahanNya saat mata letih mengulangkaji.

Juga saat ini, mekarnya bunga ada juga yang luruh. Memenuhi ruang tanah tanpa segan silu. Tetap setia cantik menutupi hijau rumput.

Luruhnya bunga bermakna luruhnya masa, luruhnya memori. Penyaksian kesedihan bakal berlaku. Berlaku pada aku yang masih lagi berada di sini. Berpura tabah. Berpura kuat tahan sebak. Sebenarnya aku takut kehilangan lagi.

Nabil kini sudah menjauhi. Kami NAAEK akur takkan terpisah tetapi akhirnya seorang berundur dulu. Perpisahan ini perit di musim yang indah. Musim ini kau pilih agar kami tak terasa kesedihannya.

Aku mencari indahnya sakura itu. Walau sakit tapi tak jemu aku cuba mendekatinya. Aku harap dia setia pada aku nanti.

Pada siapa aku berkata?

Seindah sakura.

Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"