Friday, April 24, 2015

Macarons By Blue

Dulu masa raya tahun lepas (2014) aku teringin nak buat sendiri macarons. Dengan perasaan bangga lah mungkin dapat buat berapa ketul je yang menjadi masa mula-mula buat. Itu pun dengan bergaduh dengan kakak aku.

Sebab masa itu, Shakir ada cakap yang dia nak tahu apabenda tu macarons. So aku kebetulan memang rasa nak buat benda alah ini-- maka buatlah. Dan disebabkan testimoni masa open house tu semua pakat berebut cakap sedap dan best; kakak aku dengan perasaan yang berbesar hati berhenti kerja sebab nak buat macarons ini.

Alhamdulillah pendapatan kakak aku pun dah kira stabil dari dulu kerja HR Executive tapi macam apa je gaji. Lebih baik kerja sendiri. Sumpah aku kesian jugak dengan kakak aku-- pergi pagi kerja and kalau nak sampai hari gaji mau tengah malam baru dapat tengok batang hidung dia.

Memandangkan aku dah habis diploma dan nak cuba capai life goals lah konon-- so aku plan untuk buat brands sendiri. Boleh lah nak tampung sikit-sikit duit poket sementara mana ada masa sebelum sambung degree nanti.

Memang lepas je paper terakhir haritu masa last day in diploma, aku tak fikir panjang. terus start buat plan dan beberapa discussion dengan kakak aku bagi mengembangkan lagi perniagaan. 

Jadi hasil perbincangan aku nak buka brands sendiri Macarons By Blue ni. aku mencuba. aku nak kepuasan dari pihak aku dan kalau ada customer nanti. InsyaAllah.

Kalau takde apa-apa masalah-- insyaAllah mungkin bulan 5 nanti ada sesuatu. Doa-doakan aku berjaya.

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"