Thursday, January 14, 2016

Rubbish Thing

Thing

So, It's gonna be so terrible to decide whether I should just go to Lendu instead back to Ipoh? Aduh pening nak buat keputusan.

Oh sebelum aku habis semester ni, ada beberapa masalah yang berlaku. There's a person yang makin menyakitkan hati. But, aku dah cuba nak be nice dengan dia. Tak boleh. Dengan nak decide nak duduk dekat mana nanti next sem.

Tak faham betullah aku. Serious. Kitorang jumpa a few house untuk di sewa. First rumah yang kami pergi, macam haramlah sikit rupanya. Lama jugaklah agaknya nak keluar kata putus. Aku first masuk je rumah tu-- terus reject. Tapi ada je yang setuju. 

Second house still tak bagi kata putus. Tempat dah okay tapi mahal sikit. Third house jauh sikit daripada kampus, tapi murahlah sebab RM1000, full furnished and sekitar situ penuh dengan kawasan kedai.

But suddenly, ada pulak satu rumah ni yang terakhir harga dia RM800 besar lagi daripada rumah sebelumnya tapi masalahnya jauh. And tempat tu pun macam baru nak membangun. So, tak hairanllah kalau murah isn't it?

Masalah yang timbul adalah ada one person ni nak dekat situ sebab murah. Dia tak mampu nak bayar more than RM150 ke atas sebulan. Tapi masalahnya dia tak ada transport if duduk dekat situ. That's the problem. Next, seorang lagi-- kalau tengok muka dia, memang jelas-jelas dia tak nak rumah tu. Awal-awal lagi dia dah complain. Yes. Lepastu bila tak puas hati, tarik muka. And just to play nice, dia cakap ada masalah lain. But yang menyakitkan hati, dia siap boleh cakap dekat bilik yang akan aku duduk tu ada penunggu.

Aku tergelaklah. Tunggu keputusan sebulat suara macam mana. 

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"