Saturday, January 09, 2016

Bright

Literally, untuk first time aku tak tahu aku nak mula daripada mana dan nak bawak ke mana cerita kali ini. Too many things (like usual) but this time, it would be different. It is my first time to write and post in my blog at this time. Pagi kot? Belum pukul 9 pagi lagi. Sebelum-sebelum ni semua yang dekat blog ni aku akan tulis sebelum waktu tidur-- malam.

Aku tak tahu apa dah jadi tiba-tiba dalam 2016 ni pelik sikit. Okay. Shut the fuck up. I need to start it. What was wrong with me?

Aku nekad malam semalam untuk habiskan sekali lagi novel Kelabu by Nadia Khan-- FIXI. Totally it takes me a night nak finish up all the pages-- a whole book. Bahasa dia simple and kira rojak jugaklah. Okay aku bukan nak buat review buku.

But, there's a thing yang sekali lagi a book brings me to a new level. Satu perasaan yang membawa aku ke satu fasa untuk berfikir dan meniliti setiap satu persatu yang dah pun terjadi dalam hidup aku kebelakangan ni. Aku nekad nak baca Kelabu lepas habis aku selesai sesi luah-pada-orang-yang-tiba-tiba-rasa-nak-mengadu. Yes.

Apa yang terbuku, habis. Kalau dia faham. And bila masuk degree ni, aku lebih open total about it to people who I think deserve nak diluahkan. At the right time lah I guess?

Aku bertekad dan berjanji untuk 2016 ni tak membenci orang terlalu banyak lagi. Nak jadi seorang yang pemaaf dan cuba untuk memaafkan orang yang aku rasa bagi aku kesakitan ke apa ke. I try. Obviously to dia. Aku try untuk jadi better than before. Tak bermaksud untuk kembali pada benda lama. Untuk ketiga-tiga terma yang sedang aku fikir sekarang. Nope. Exactly not.

Dia tiba-tiba reply my question at that time. Macam tak sangka dia AKAN. But kalau ikutkan, aku yang start tegur dia balik, kot? Ke ada mana-mana part yang aku lupa? Forget about it. Skip. Skip. BUT yes, aku rasa gembira balik untuk mulakan a better life in 2016 (macam sama macam awal 2015 je) why not?

Dia cakap aku good in blogging aka writing. Do I? Entahlah. Aku agak kira macam ya lah tu kot dari lubuk hati dia paling dalam. Agaknya lah. Kalau main-main pun-- tak apalah. It just nice to have it as starter kit nak buang yang keruh.

When I talk about this, semua jadi manis in January. Macam sebelum-sebelum tahun ni jugaklah kot rasanya. Maybe. (Dengan ungkapan yang terlintas dalam kepala aku-- "2016 please be nice to me" kepala hotak dia.)

I would like to review about Kelabu but bukan sekarang kot rasanya. Sebab dia betul-betul open up my mind and clear something on somewhere that hmm. Where can I begin?

Sekarang aku dah a little bit lega. Cerita pagi ni macam mood dia terang lagi gembira (bercambur sedih jugaklah baca that Kelabu) but masih lagi tahap mood yang memberangsangkan to text someone yang aku terus bayang pasal dia je dari semalam masa baca Kelabu (again).

Thanks for read this.


Yours truly,
Blue x

No comments:

Post a Comment

jika tak tersenangkan; disudi-silakan
beredar angkat kaki-- pergi jalan.

"setiap patah-- bangkit, kayuh semula"